Vores

Forretningsbetingelser

**Salgs- og Leveringsbetingelser for DLCS ApS**

**1. Anvendelse**

Disse salgs- og leveringsbetingelser (“Betingelserne”) gælder for alle aftaler om DLCS ApS’ (CVR-nummer 38212184, Egå Møllevej 5, 8250 Egå) salg og levering af tjenesteydelser inden for overfladerensning og beskyttelse, herunder hedevandsafrensning, granatblæsning, kemiske behandlinger, imprægnering og anti-graffitibehandling (“Tjenesteydelser”) til private og erhvervslivet (“Kunden”). Henvendelse til DLCS kan ske via tlf.: 26344404, e-mail: info@dlcs.dk eller www.dlcs.dk.

**2. Aftalegrundlag og ændringer**

Betingelserne udgør sammen med DLCS’ tilbud (“Tilbuddet”) og ordrebekræftelse det samlede aftalegrundlag. Tilbuddet er gyldigt i 30 dage, medmindre andet fremgår. Aftalen indgås, når DLCS har bekræftet Kundens accept skriftligt. Ændringer skal aftales skriftligt med 7 dages varsel.

**3. Tjenesteydelser**

DLCS’ Tjenesteydelser udføres håndværksmæssigt korrekt. Kunden skal sikre uhindret adgang til ejendommen og nødvendige oplysninger for udførelsen.

**4. Aftaleperiode og opsigelse**

Aftalen er løbende og kan opsiges skriftligt med 1 måneds varsel efter den initiale periode. Fortrydelsesret gælder ikke, hvis tjenesteydelsen er påbegyndt.

Ved service aftaler er opsigelsen skriftklogt med 2 måneders varsel.

**5. Pris**

Priser fremgår af Tilbuddet og er eksklusiv moms, skatter og afgifter. DLCS kan justere priser årligt med op til 10 % Der kan tillægges administrationsgebyrer og miljøtillæg ved specifikke opgaver.

**6. Betaling**

Fakturabeløbet forfalder 8 dage efter fakturadato. Ved forsinket betaling påløber rente og gebyrer. DLCS kan tilbageholde tjenesteydelser ved manglende betaling.

**7. Levering**

Tjenesteydelser leveres på den angivne dato. DLCS kan udskyde levering med op til 14 dage uden ansvar, hvis forsinkelser skyldes force majeure eller tredjemand samt vejr forhold.

**8. Reklamation**

Kunden skal straks efter levering undersøge Tjenesteydelserne og reklamere skriftligt inden for 2 dage ved fejl og eller mangler.

**9. Overdragelse**

DLCS kan overdrage rettigheder og pligter uden samtykke. Kunden skal meddele flytning 14 dage før.

**10. Misligholdelse**

Ved væsentlig misligholdelse har den anden part ret til at ophæve Aftalen. Kunden skal underrette DLCS om ændringer i forhold, der kan påvirke Aftalen.

**11. Ansvar**

DLCS er kun ansvarlig for direkte tab. Indirekte tab, herunder tab af fortjeneste, dækkes ikke. DLCS er ikke ansvarlig for skader forårsaget af utætheder eller defekter i Kundens bygning og eller overflader.

**12. Fortrolighed**

Kunden må ikke videregive DLCS’ fortrolige oplysninger.

**13. Gældende lov og værneting**

Aftalen er underlagt dansk ret, og tvister afgøres ved Retten i Aarhus.

**14. Forberedelse før ankomst**

Kunden skal sikre, at arbejdsområdet er ryddet for genstande og køretøjer, og at der er adgang til vandforsyning. Det er Kundens ansvar at informere naboer om eventuel støj og gener.

**15. Forsikringsforhold**

DLCS har erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring. Kunden er ansvarlig for skader på overfladen under arbejdet og skal sikre, at bygningen er tæt.